ASSIGNMENT 2: HASILKAN TIGA POKOK

Asssalamualaikum dan Salam Sejahtera 



      Pada kali ini saya ingin berkongsikan sedikit tugasan kedua kami iaitu menghasilkan tiga pokok yang berlainan jenis daun. Apa yang menarik tentang tugasan tersebut adalah kami hendaklah mencipta sendiri brush supaya dapat membentuk pokok dan juga daun... Kali ni kami didedahkan sedikit cara penggunaan Adobe Illusrator di dalam kelas. Sebelum kami memulakan tugasan tersebut pensyarah juga memberi tutorial di dalam kelas supaya memudahkan kami untuk menyiapkan tugasan tersebut.

       Setelah beberapa jam kelas dijalankan, ternyata mencipta sendiri brush tersebut sangat menyeronokkan bagi pemula seperti saya. Untuk pengetahuan semua,ini merupakan kali pertamanya saya menghasilkan sendiri brush menggunakan AI. Masing-masing daripada kami menghasilkan pokok yang berlainan dan masing-masing .

Ini adalah contoh brush yang telah saya hasilkan! tapi belum membentuk satu pokok.. 


Ini adalah hasil assignment saya yang kedua~


Pokok ala pokok sakura gitu~ XD


 bubble~

This is my fav Tree.. 😍😍 Pokok Maple~


Comments